Tesla se již nějakou dobu snaží svými elektromobily i dalšími produkty ukázat, že přestat být závislý na ropě a jejich produktech je možné. Vydala se cestou spojení obrovského množství malých baterií, které by měly fosilní paliva nahradit. A nyní její snažení dostává nové rozměry.

Má to smysl

Právě vírou v tuto změnu Tesla Energy obhajovala výstavbu obrovské továrny v Renu, jejíž stavba stála takřka 5 milionů dolarů. Prozatím většina z pokusů elektrickou energii uložit do obrovského množství baterií nabýval spíše teoretických a pokusných rozměrů. To se ovšem nyní mění. Tento týden budou otevřeny tři ohromná bateriová pole v Kalifornii. Každé z nich by samo o sobě bylo největším úložištěm baterií, které kdy vzniklo. Ty mají stejný výkon jako 15 % všech úložišť, která byla v minulém roce otevřena na celém světě dohromady.

Jak řekl vrchní ředitel pro technologie Tesly J.B. Straubel, jedná se pouze o začátek rozsáhlé revoluce, kterou sotva stíháme postřehnout. Nová úložiště totiž vznikají tak rychle, že je těžké si tuto změnu řádně uvědomit.

Fosilní paliva ničí planetu

Nová bateriová úložiště začala vznikat i díky tomu, že fosilní paliva dlouhodobě ničí naši planetu. Jejich získávání způsobuje devastaci krajiny a znečištění půdy, jejich využívání znehodnocuje vzduch, který dýcháme, a v neposlední řadě je velkým problémem také občasný výskyt ekologických katastrof.

Nejenže baterie by měly být schopny v dlouhodobém měřítku tato paliva nahradit, v současné době navíc dokáží velice dobře zamezit vzniku jakýchkoliv problémů. Mnoho z nich totiž vznikne výpadkem proudu, jako tomu nedávno bylo u Los Angeles, kde se do ovzduší uvolnilo velké množství metanu.

Bateriová pole dokáží elektrickou energii uchovávat, a proto eliminují rizika, která při blackoutu vznikají. A že to Tesla myslí s bateriemi vážně, dokazuje i, že celý projekt, který by měl únikům u Los Angeles v budoucnu zamezit, stihla uskutečnit za pouhé tři měsíce. Stavba podobného zařízení by přitom běžně trvala i několik let.

Tesla Energy baterie, Zdroj: Tesla.com